vrijdag 22 augustus 2014

Stapelen met klasse

Vorig weekend pasten Jens en ik op de katten van Marloes en Dennis, die (net als de rest van ons sociale leven) naar Lowlands waren. Wij waren dus even lekker een weekendje weg in eigen stad. Zo voelde het ook en daar hoort lekker eten bij, vinden wij. Het werd een lasagne van spinazie, zalm, ricotta en cherrytomaatjes, met als dessert een zomerfrisse aardbeientiramisu met citroen. Allebei zijn het stapelrecepten, ik vond die analogie wel grappig. Ovenschotels zijn vaak rommelig, maar lasagne is toch wat georganiseerder en is daardoor wat sjieker. Hetzelfde geldt voor tiramisu, gestapeld met klasse. Heerlijk!

P.s. beide recepten zijn gewoon van de appie app, ideaal voor inspiratie als je al in de supermarkt staat!

Dit is de lasagne met spinazie, ricotta en gerookte zalm. Een royale punt nootmuskaat door de kaassaus maakte het extra bijzonder.

De tiramisu was oorspronkelijk een recept met sinaasappel en aardbei. Ik vind citroen echter veel lekkerder en uitgesproken dan sinaasappel,  dus heb ik het recept een beetje omgegooid. Verder voegde ik een finishing touch toe aan de opmaak: verse munt uit 'eigen' tuin!



Voor de katten werd natuurlijk ook goed gezorgd.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten