dinsdag 14 mei 2013

Een beetje vreemd, maar wel lekker: de groene smoothie

De nieuwste trend in gezondheidsland verlangt dat wij allen massaal aan de groene smoothie gaan. Ik ontdekte het via vriendin N., die al langer fan is van dit fenomeen. Een groene smoothie is een smoothie met, jawel, groenten. En niet zomaar groenten, maar rauwe groenten. Denk aan spinazie, bleekselderij en andijvie.   Eigenlijk zijn alle groene bladgroenten prima, al heb ik tot nu toe alleen nog maar geëxperimenteerd met spinazie. En ik moet toegeven dat het heerlijk is!
Let wel op dat je als beginnend groene smoothie-fanaat je inname niet teveel opvoert in korte tijd. Je loopt dan namelijk het risico op ontslakkingsverschijnselen. Op zich al geen fris woord, maar even googelen levert symptomen op als een slechte adem, puistjes en verstopping. Nou, doe maar niet. Geniet met mate dus, en wissel vooral veel af! op sochicken.nl/groene-smoothies staan allerlei tips en recepten. Hier heb ik alvast een succesgarantie voor je:

1 banaan
1 appel (met of zonder schil)
sap van 3 sinaasappels
handje verse basilicumblaadjes (absoluut een topper!)
een flinke hand verse bladspinazie. Diepvries kan ook, het voordeel is dan dat je smoothie meteen lekker koud is.

Gooi alles in de blender en shaken maar! Als je niet zo houdt van 'dikke drap' kun je er water bij toevoegen.  Laat je vooral niet afschrikken door het uiterlijk, van binnen smaakt ie fantástisch en je voelt je super gezond!

Let op: wanneer je rood fruit bij je groene smoothie doet kleurt het bruin; wederom geldt, don't judge a smoothie by its cover!

1 opmerking:

  1. Ahum..... Dat ziet er zeer onsmakelijk uit. Had je niet beter de foto weg kunnen laten? Toch ga ik het een keer proberen, maar dan wel met de ogen dicht. Als jij er zo lyrisch over bent, moet ik toch op zijn minst weten waar het over gaat. Leuke foto's trouwens bovenaan je blog.

    xxxx mama

    BeantwoordenVerwijderen