donderdag 16 augustus 2012

Disney thema-avond

Ik schroom niet te bekennen dat ik een groot fan ben van Disney. Dat is altijd zo geweest, voor zover ik me kan herinneren. Wij hadden vroeger vrijwel all klassiekers op video, dus ik ben er echt mee grootgebracht. Nu nog steeds kan ik heel erg genieten van de voorspelbaarheid en nostalgische waarde van de films, vooral als ik ziekjes (lees: brak) ben. Gelukkig ben ik niet de enige trouwe fan in mijn omgeving. Bij wijze van eerbetoon aan onze tekenfilm-overvloedige jeugd, heb ik met studiegenoten onlangs een Disney thema-avond georganiseerd. Ik zou voor het eten zorgen, dus heb ik een luxe driegangendiner samengesteld, volledig in Disney-stijl. Als aanvulling heeft Marjolein (tevens ook bakfan) een heerlijke appeltaart meegenomen, in de stijl van Sneeuwwitje. We hadden allebei het stukje uit de film waarin zij de taart bakt meerdere keren op Youtube bekeken, om erachter te komen wat ze nou eigenlijk precies maakt, maar helaas komen zij en de dwergen nooit aan eten toe omdat de heks het beruchte bezoekje met de rode appel brengt, direct nadat Sneeuwwitje de laatste hand gelegd heeft aan de decoratie van de taart. We hebben dus moeten gissen. Mijn interpretatie was dat het een typisch Amerikaanse pastei was, gevuld met groenten. Marjolein heeft er een lekkere appeltaart van gemaakt. Beide waren heerlijk!
Vervolgens werd er een film uitgekozen, wat volgens een heuse stemronde moest gebeuren omdat er teveel opties waren. Uiteindelijk werd Aladdin als winnaar verkozen, en onder het genot van The Lion King's winegum insecten, Arabische baklava en thee met koekjes uit Wonderland lieten we ons meevoeren naar Agraba en de Grot der Wonderen.
                                                           
                                                       
Het menu van de avond



Rapunzel's favoriet: Hazelnut soup

De pastei van Sneeuwwitje
De spaghetti uit Lady en de Vagebond




De koekjes van Alice in Wonderland


Marjolein's heerlijke appeltaart voor Grumpy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten