donderdag 16 augustus 2012

Happy Birthday!

Als je mij op je verjaardag uitnodigt, is de kans groot dat je een taart van me krijgt. Ik heb dit cadeau-idee van een vriendin, die al eerder regelmatig op feestjes verscheen met een lekkere zelfgebakken taart. Het heeft zo zijn voordelen, immers:
Je kan de taart op elke gewenste manier decoreren, zodat het een persoonlijk tintje krijgt;
Je hebt in ieder geval moeite gedaan voor het cadeau;
Je hebt altijd een blije jarige, want wie houdt er nou niet van taart?
Naar mijn mening is er nooit genoeg taart.
Taart is gewoon de bom.

Ik heb al een hoop verjaardagstaarten met veel liefde gemaakt voor familie en vrienden. Hier een kleine selectie:

Deze kokostaart was toevallig voor de verjaardag van de taartbakgrage vriendin in kwestie. Ze was erg blij met het cadeau, omdat ze daardoor zelf minder hoefde te bakken voor haar feest. Soms is het dus handig om van tevoren door te laten schemeren aan de gastheer/gastvrouw dat je een taart meebrengt!


Dit was de drielagige koffie-karameltaart die ik voor mijn huisgenootje heb gebakken. Ze mocht er zelf eentje uitzoeken uit mijn receptenboek, en heeft ook geholpen met de decoratie. Ontzettend machtig en een beetje aan de zoete kant, maar o zo heerlijk!

Deze bosbessentaart was ter ere van mijn moeders verjaardag. Op haar verjaardag ging ik met mijn twee zussen als verrassing bij haar langs, en hebben we met het hele gezin van de taart gesmuld. De bodem is van zanddeeg, daar ben ik namelijk gek op. Simpel, maar daardoor zeker niet minder smakelijk. Geserveerd met slagroom was dit echt een toppertje!




4 opmerkingen:

  1. Het was inderdaad een heerlijke traktatie.toch een fijn idee dat wij niet meer voie tart hoeven te zorgen. Leuke blog hoor.
    Liefs mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. was inderdaad erg lekker.Maar je snapt natuurlijk wel................. dat dit zo zijn consequenties heeft ;-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. was inderdaad erg lekker.Maar je snapt natuurlijk wel................. dat dit zo zijn consequenties heeft ;-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh, die koffie-carameltaart ziet er echt awesome uit:)

    BeantwoordenVerwijderen